פיגום זיזי תלוי

פיגומים במחירים מיוחדים ! בטיחות לפני הכל !

פיגום זיזי תלויפיגום זיזי תלוי הוא פיגום שדומה מאוד בצורתו למדף אשר תלוי על גבי קיר בזכות זוויות חזקות שתומכות בו מלמטה. כאשר אנחנו מדברים על פיגום זיזי אנו למעשה מדברים על פיגום קבוע שכולו בנוי ממשטח עבודה אופקי ומשטח אבטחה אנכי, כך נוצר סוג של מרחב עבודה בטוח אותו מעגנים אל הבניין המיועד על ידי שימוש בסט של זיזים או על ידי שימוש בזוויות חזקות שתומכות בפיגום מלמטה.

התקנות הקבועות בחוק מסבירות בדיוק מה צריך להיות העובי של הזיזים, מהו החומר ממנו צריכים להיות מיוצרים הזיזים, מהו המרחק המקסימלי המותר בין זיז לזיז כדי להבטיח את יציבות הפיגום.

השימוש בפיגום זיזי נפוץ בעיקר במהלך פרוייקטים של בנייה או פרוייקטים של שיפוץ מלא כאשר העבודה מתבצעת על גבי מפלס גובה קבוע לאורך זמן רב, דבר אשר הופך את ההקמה של פיגום קבוע לכדאית ומומלצת באותו מקרה, כמו כן השימוש בפיגום זיזי נפוץ גם בקרב אזורים בהם יש תנועה רבה של בני אדם, השימוש בפיגום זיזי מבודד באופן מלא את משטח העבודה מכל ההמולה שמתרחשת למטה.

מדוע עדיף להשכיר פיגום מאשר לרכוש פיגום?

כמו בתחומים רבים בחיים וגם בתחום הפיגומים, ניתן לרכוש פיגום אך ניתן גם להשכיר אותו. אם אתם מתלבטים בין שתי האופציות הללו, תדעו כי מדובר בהתלבטות נפוצה שבעלי מקצוע רבים חווים. זה מובן שאם תבחרו באופציה של השכרת פיגום אתם תשלמו פחות כסף, אך השאלה הנשאלת היא כמה פעמים בשנה תצטרכו להשכיר פיגומים? בנוסף על כך, על איזה סוגי פיגומים מדובר וכמה מהם תצטרכו? כל הפרטים הללו משפיעים על המחיר של השכרת הפיגום וחשוב להתייחס אליהם במהלך ההחלטה, במידה וכן תבחרו באופציה של השכרת פיגום אתם תהנו מהיתרונות הבאים:

  • לא תצטרכו לאחסן את הפיגום בכל פעם שהשימוש בו יגמר.
  • המחיר של השכרת פיגום זול משמעותית מהמחיר של רכישת פיגום
  • אין צורך בתחזוקה שוטפת של הפיגום, החברה המשכירה דואגת לכך שהפיגום יהיה תקין ומוכן לשימוש.

עקב היתרונות הללו אנשים רבים מעדיפים להשכיר פיגומים בעת הצורך מאשר לרכוש פיגומים.

 

בדיקה של הפיגום ואחריות עליו

לא משנה באיזה סוג פיגום מדובר ובאיזה תקן מדובר, קיימת חובה להעביר כל פיגום בדיקת תקינות לפני שמתקינים אותו, בדיקת התקינות חייבת להיעשות על ידי בודק פיגומים שמוסמך לכך, בודק פיגומים מוסמך הוא אחד שקיבל את הסמכתו מהמוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. בדיקת תקינות של פיגומים כוללת בתוכה: בדיקה של מוטות הפיגום, בדיקת הצינורות של הפיגום, בדיקת משטחי העבודה של הפיגום, בדיקת הרכיבים השונים בפיגום, בדיקת שלמות מבנית, שלילה של סדקים אשר עלולים לפגוע בחוזקו המבני של הפיגום, בדיקה שכל רכיבי החיזוק והעיגון הנדרשים אכן קיימים וכו'. החוק במדינת ישראל קובע כי ניתן להתקין פיגום רק לאחר שהוא עבר בדיקה מקדימה וקיבל את האישור המתאים מבודק מוסמך.

גם הקמת הפיגום עצמו צריכה להתבצע באופן דומה, הקמת הפיגום חייבת להתבצע על ידי מתקין פיגומים מורשה ומקצועי אשר קיבל את הסמכתו לכך מהמוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה, מתקין מוסמך הוא אדם שמחזיק בידו רישיון של בונה פיגומים.

תהליך ההקמה של פיגום

תהליך ההקמה של פיגום נעשה בליווי של מהנדס, כל סוג של פיגום הוא בעל טכניקה שונה להקמתו, פעולות שונות שצריך לבצע כדי להקים את אותו פיגום, כמו כן כל פיגום הוא בעל תקנים ותקנות שונות בהם יש חובה לעמוד כדי שיתקבל האישור להשתמש בפיגום לאחר ההקמה שלו.

הבדיקות של הפיגום צריכות להתבצע תוך כדי הקמת הפיגום לאחר הקמת הפיגום ולפני תחילת העבודה על הפיגום, למעשה בדיקות לפיגום צריכות להתקיים לאורך כל התקופה בה הפיגום נמצא בשימוש ועד לפירוק מלא שלו. הבדיקות השונות נעשות על ידי מנהל העבודה שנמצא במקום וגם על ידי בעל מקצוע מורשה שהוסמך לבצע את בדיקות אלו. כל התוצאות של הבדיקות שנערכו לפיגום צריכות להיות מתועדות בצורה מאורגנת ומסודרת הכוללת את התאריך בו נערכה הבדיקה, השעה בה נערכה הבדיקה, מצב התקינות של הפיגום, תקלות שונות שהתגלו בפיגום ועוד. אם קורה מצב בו מתגלה תקלה כלשהי בפיגום, חלה חובה להפסיק את העבודה על הפיגום באופן מיידי עד שיתבצע תיקון מלא של התקלה והפיגום יקבל אישור להמשך עבודה מבודק פיגומים מוסמך. כמו כן, כאשר העבודה על הפיגום נפסקה במשך שלושה ימים או יותר, הפיגום צריך לעבור בדיקה על ידי בודק פיגומים מוסמך.

במידה ואתם שוכרים פיגום מחברת פיגומים, החברה צריכה לספק לכם את אישור הבדיקה הראשונית שבוצעה לפיגום. מהרגע בו קיבלתם את הפיגום מהחברה, האחריות היא אך ורק עליכם, מעתה והלאה אתם אלו שצריכים לוודא כי הפיגום עובר את כל הבדיקות הנדרשות בצורה תקינה ועל ידי האנשים המוסמכים לכך.

בטיחות בעת עבודה על פיגומים

אחת הנקודות החשובות ביותר כאשר מדברים על עבודה עם פיגומים היא הבטיחות כמובן. מבחינת מקצועיות, הפיגום יספק את הביצועים המצופים ממנו, אך בכל הנוגע לבטיחות האחריות חלה על מנהל העבודה ועל כל אחד מהעובדים. כל אחד מהעובדים צריך להכיר את כל כללי הבטיחות של עבודה בגובה ולהקפיד עליהם ללא הפסקה. חשוב מאוד לספק לעובדים את כל ציוד המיגון הנדרש לשם עבודה על פיגומים, לבצע בדיקות לפיגום כל פרק זמן מסוים, חשוב מאוד להבטיח כי הפיגום מתאים לעבודה בכל רגע נתון בו העובדים נמצאים עליו וכי הוא מספק לעובדים את האזור הבטוח ביותר לבצע עליו את העבודה שלהם.

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז הפיגומים
מרכז הפיגומים

חברתנו עוסקת בתחום למעלה מ10 + שנים וממשיכה למכור ולהשכיר לאלפי לקוחות מרוצים פיגומים איכותים והבטיחותים ביותר בשוק !

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!