פיגום נייד קטן

פיגומים במחירים מיוחדים ! בטיחות לפני הכל !

נתחיל מלדבר על מה הוא בכלל פיגום, פיגום הוא עצם עזר לבנייה של מבנים על כל סוגיהם בין עם למגורים, תעשייה או אפילו בבניית גשרים והם בעצם נתיב תנועה ומשטח עבודה.

הפיגומים פרושים לאורך קווי המתאר של המבנה מכל כיווניו והם מורכבים בעיקר מפלדה קורות עץ וסולמות, ישנם סוגים רבים של פיגומים שלכל אחד היתרונות והחסרונות שלו בהתאם לסוג המבנים שאליהם הוא מתוכנן.

הפיגומים הם אבן דרך חשובה בכל פרוייקט ארכיטקטורי באשר הוא. בין אם מדובר במבנה מגורים למשפחה את או לגורד שחקים או לקניון חדש, לכן הוראות הבטיחות בשימוש בפיגומים חשוב ביותר שכן קריסה או נפילה של פועל מגובה רב ללא הגנה יכולה לגמור את חייו בין רגע.

פיגום נייד

פיגומים ניידים הם אחד מסוגי הפיגומים הנפוצים ביותר והוא אחד הכלים הכי שימושיים לעבודה באתרי בנייה בעייתים ושבירים.פיגומים ניידים הם אחד מסוגי הפיגומים הנפוצים ביותר והוא אחד הכלים הכי שימושיים לעבודה באתרי בנייה בעייתים ושבירים.

הוא מורכב מ-4 גלגלים עם מעצורים, משטח עבודה לרוב מעץ וממעכי בטיחות וכמובן מרשת של עמודי ברזל או עץ המרכיבים את הפיגום עצמו.

היתרונות שבפיגום נייד ברורים, כשמו כן הוא נייד ובעזרת גלגליו אפשר להזיז אותו ממקום למקום בשטח אתר הבנייה ואפילו לתוך מבנה קיים שצריך לשפץ או לתקן, בחלק מהפיגומים הניידים ישנו גם בקרת גובה, שבעזרתה יש למשתמש את האפשרות לקבוע את גובה הפיגום בהתאם לצרכיו. השימוש לפיגומים אלה הוא לרוב בצביעת קירות, החלפת גופי תאורה או דברים שתלויים בגובה בעייתי ובשיפוצי בניין.

לרוב לא ישתמשו בסוג הזה לפרוייקטים חדשים שכן אנשים רבים צריכים לעבוד על המבנה בקומות ואזורים שונים שלו ולכן הוא פחות יעזור כי שטח הפנים שלו מוגבל.

ישנם הוראות בטיחות שחייב להכיר בעבודה עם פיגומים ניידים כמו להשתמש רק בחלקים מקוריים על פי הוראות היצרן, אין להניע את הפיגום כאשר יש עליו ציוד או אנשים, יש לעלות לעבודה על הפיגום רק בעת שכל ארבעת גלגליו נעולים.

פיגום חמוריהיתרונות שבפיגום נייד ברורים, כשמו כן הוא נייד ובעזרת גלגליו אפשר להזיז אותו ממקום למקום בשטח אתר הבנייה ואפילו לתוך מבנה קיים שצריך לשפץ או לתקן

הפיגום הנפוץ ביותר שקיים כיום הוא המודל הבסיסי ביותר שיש והיתרון שלו הוא בקלות הבנייה והפירוק שלו, במשקלו הקל ובמחירו הוא מורכב משלושה מרכיבי יסוד שהם משטח עץ שמוחזק על ידי שני סמוכות חמורים שעשויות מעץ או מתכת כלשהי.

על כן החיסרון של הפיגום החמורי הוא ברור היציבות שלו נמוכה כמו גם הגובה המקסימלי לעבודה איתו וחסרונות אלא נובעים ממבנה הפיגום שמבוסס על הנחת משטח העבודה על שני סמוכות ללא חיזוקים מיוחדים.

פיגום זקפים

פיגום זקפים הוא פיגום נפוץ המורכב משני טורי זקפים עשויים קורות מתכת או עץ, כשבין כל שני טורים כאלה ובמפלסי הגובה השוניםבחלק מהפיגומים הניידים ישנו גם בקרת גובה, שבעזרתה יש למשתמש את האפשרות לקבוע את גובה הפיגום בהתאם לצרכיו. נמתחים משטחי העבודה. הקמת פיגום זקפים דורשת עמידה בשורה של תקנות המתייחסות לאלמנטים כדוגמת המרחק בין הזקפים, ייצוב הזקפים בצורה אנכית מושלמת, רצפת הפיגום, מאפייני זקפי המתכת, אדני הפיגום, אזני הפיגום, מידות של הסמוכות וכדומה. בניגוד לפיגום העצמאי, פיגום הזקפים מחובר למבנה באמצעות קשירת כל זקף אל עוגן המותקן על גבי המבנה. המרחק בין קשירות אלה הוא 6 מטרים עד לגובה של 20 מטר ו-5 מטרים בזקפים גבוהים יותר. כמו כן, המרחק האנכי בין קשירה לקשירה לא יעלה על 4 מטרים.

פיגום זיזי

הפיגום הזיזי הוא סוג פיגום נוסף שנקרא כך בגלל משטחי העבודה שבו המונחים על זיזים שמחוברים אל גוף המבנה, זיזים אלה נהוג לחבר אל הקיר בעזרת בורגי עגינה בגובה המתאים במבנה שלאחר סיום העבודה עם הפיגום חותכים את בורג העגינה ומכסים בטיח את החלק הנותר בקיר.

השימוש המרכזי של פיגומים מסוג זיזי הם להקמת טפסות מתועשות, במהלך התקנתו של הפיגום יש להקפיד שהזיזים עשויים מתכת ומעוגנים בדרך בטוחה בחלקו היציב של המבנה.

פיגום שלוחישנם הוראות בטיחות שחייב להכיר בעבודה עם פיגומים ניידים כמו להשתמש רק בחלקים מקוריים על פי הוראות היצרן, אין להניע את הפיגום כאשר יש עליו ציוד או אנשים

פיגום שלוח הינו משטח המעוגן אל המבנה ובולט מעבר לו. פיגום שלוח משמש לרוב כמשטח לקליטת חומרים וציוד המורדים באמצעות עגורן לשימושם של העובדים במפלס בו ממוקם הפיגום. כמו כן, קיימת גם אפשרות לביצוע עבודות הבנייה או השיפוץ תוך כדי עמידה על הפיגום. תקנות הבטיחות מדגישות את עניין העיגון של הפיגום באופן בטוח ויציב באחת משלוש אפשרויות עיגון שהן שימוש במוטות טלסקופיים, הנחת משקולות מעל למשטח העבודה או חיבור משטח העבודה באמצעות ברגים אל רצפת הקומה המחוברת אליו. פיגום השלוח חייב להסתמך על חלקיו היציבים של המבנה בלבד, כשנוסף לכך יש להקפיד על התקנת גידור סביב היקפו למניעת הנפילה של עובדים או חפצים מהפיגום.

פיגום ממוכן

פיגום ממוכן הינו פיגום הכולל משטח העבודה שנע בכיוון האנכי באמצעות מנגנון הרמה. בניגוד לפיגומים אחרים אין בונים משטחי עבודה בגבהים שונים כי אם מסתייעים במשטח העבודה הממונע לצורך ההגעה אל גובה העבודה המבוקש. ישנם שני סוגים של פיגומים ממוכנים שהם פיגום אשר קשור אל הבניין או פיגום עצמאי. הדרישות הבטיחותיות הספציפיות לפיגום זה מתייחסות לרוב לאישורי השימוש ורישום הדגם של הפיגום בפנקס דגמי הפיגומים הממוכנים המאושרים לשימוש בישראל. כמו כן, שימוש בפיגום ממוכן מחייב בדיקה מטעם בודק מוסמך עם התקנתו של הפיגום באתר וטרם תחילת השימוש בו, לאחר כל תיקון במערכות ההרמה והתלייה, וכן על בסיס קבוע של אחת לשישה חודשים לכל הפחות, כל עוד נמצא הפיגום באתר הבנייה.

לסיכום, למדנו שישנם סוגים רבים של פיגומים שמתאימים למגוון רחב של עבודות ופרויקטים שונים, לכל אחד החסרונות והיתרונות שלו. בשימוש בפיגומים חשוב מאוד לשמור על הוראות הבטיחות ולהשתמש בהם כמו שצריך כי אי שמירה על הוראות אלה יכולים לגמור לתאונות קשות ומסכנות חיים.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
מרכז הפיגומים
מרכז הפיגומים

חברתנו עוסקת בתחום למעלה מ10 + שנים וממשיכה למכור ולהשכיר לאלפי לקוחות מרוצים פיגומים איכותים והבטיחותים ביותר בשוק !

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!